czwartek, 16 października 2014

Aktywność obywatelska - debata w Pałacu Prezydenckim

W dniu dzisiejszym uczestniczyłam w wyjątkowym dla mnie wydarzeniu - pierwszy raz w życiu byłam w Pałacu Prezydenckim i to jako gość:




Spotkanie było ciekawe, nie tylko dla mnie jako kandydatki do samorządu, ale również jako lokalnego lidera, a także obywatela chcącego i mogącego zaangażować się aktywnie w życie mojej społeczności. Debata była dość długa, ale najważniejsze punkty, moim zdaniem, to:

  1. konieczność uruchomienia w przyszłości ogólnopolskiego informatycznego narzędzia przedstawiającego kandydatów do samorządów;
  2. potrzeba zwiększenia świadomości obywateli na temat wagi wyborów samorządowych, a także poczucia wpływu na zapadające decyzje;
  3. otwartość Pana Prezydenta na wzmacnianie aktywności obywateli rozumianej również jako działanie organizacji pozarządowych; 
  4. zgoda większości dyskutantów o tym, żeby zaufać ludziom i oddać ich sprawy w ich własne ręce - to jest wg mnie istota samorządności, rozumianej jako możliwość decydowania o własnym losie, właśnie przez członków społeczności. 


Podczas tej debaty wybrzmiał również głos Krajowej Sieci Konsultacyjnej Liderów, której mam przyjemność być członkiem. Powyższe zdjęcie obrazuje członków Sieci obecnych w Pałacu Prezydenckim. Kto mnie nie poznał? w sukience i okularach rzadko mnie widujecie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz