niedziela, 9 listopada 2014

Krajowa Sieć Konsultacyjna Liderów i ja w niej :)

Dziś kilka słów o kolejnej inicjatywie, w jaką jestem zaangażowana.



Krajowa Sieć Konsultacyjna Liderów (w skrócie KSKL) to projekt opiniotwórczy Szkoły Liderów, której jestem dumną absolwentką.

Wraz z grupą 60 lokalnych liderów z całej Polski zostałam zaproszona do udziału w tym przedsięwzięciu. Zadaniem Sieci jest opiniowanie spraw ważnych z punktu widzenia mieszkańców. Nie chodzi tylko o przedstawianie mojego zdania w konkretnych sprawach, lecz przede wszystkim o zbieranie wypowiedzi i opinii mieszkańców, lokalnych decydentów i innych interesariuszy, a następnie analiza wyników rozmów, debat i ankiet.
Co ważne, po przeanalizowaniu opinii szerokiego grona osób zainteresowanych, wyniki przedstawiane są decydentom, którzy w oparciu o wiedzę pochodzącą z samego źródła zagadnienia, mogą podejmować - mam nadzieję - bardziej merytoryczne i przemyślane decyzje.

Chodzi o sprawy istotne dla każdego z nas, albo dla wybranych grup mieszkańców - o których dotychczas decydowały "mądre głowy" w Warszawie. Skoro to my lokalnie wiemy najlepiej czego nam potrzeba, skoro to my czujemy się ekspertami codziennych spraw i - co ważne - chcemy o tym rozmawiać (bo jak inaczej wytłumaczyć długie dyskusje na fb, forach czy na przysłowiowej ławeczce pod blokiem), to warto to wykorzystać.

Krajowa Sieć Konsultacyjna Liderów chce obudzić mieszkańców naszego kraju i zamienić przysłowiowe polskie narzekanie na aktywny głos w debacie publicznej. I ja jestem bardzo za!

Jak się okazuje, decydenci różnych szczebli już wykazują zainteresowanie taką formą zbierania głosów społeczeństwa. A to dopiero początek funkcjonowania takiej nowatorskiej formuły konsultacji społecznych.

Dzisiejszy wpis wynika z faktu, że wysłuchałam w radio rozmowy właśnie w temacie Krajowej Sieci Konsultacyjnej, Szkoły Liderów i przyszłotygodniowych wyborów samorządowych. Oto cała audycja:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz